Roadtrip okolo Kréty: Den 7. – Pekelná krása západu

Rethymno >>> Klášter Gonia Odigitria >>> Falassarna >>> Balos >>> Chania

Zpět na souhrnný itinerář

Klášter  Gonia Ogiditria

Po zkušenostech z Mataly jsme již věděli, že si dnes musíme udělat opět víceméně odpočinkový den. Rozhodli jsme se tedy zařadit nějaké to válení se na pláži a poklidnou procházku po městě.

Vyrazili jsme tedy z Rethymna na západní pobřeží. Cestou jsme míjeli druhé největší město Kréty, Chania, a hned za ním se nachází klášter Gonia Ogiditria. Jako jeden z mála klášterů se nenachází v horách ve vnitrozemí, ale přímo na pobřeží.

Pláž  Falassarna

Přemýšleli jsme, kde bude nejlepší strávit čas na pláži a výběr padl na pláž, která není tolik okupována turisty, ale přesto nabízí krásný písečný vstup do moře a tyrkysovou barvu vody. Jedná se o pláž Falassarna. Vstup do moře je velmi mírný a je tedy vhodný pro šnorchlování a hledání „pokladů“ v písku.

Evil tip: Severně od pláže najdete ruiny starého přístavu. Cestou můžete vidět i bájný Posseidonův trůn.

Pláž Balos

Poté, co jsme se nabažili moře, byl čas vyrazit zase dál. Cílem se měla stát pláž Balos. Hodně jsme o ní slyšeli a četli před cestou, a proto jsme se na ni velice těšili. Pláž se nachází na poloostrově, který je přírodní rezervací. Platí se zde tedy vstupné již při vjezdu na poloostrov. Ale není to nic drahého. My jsme platili asi 2€ za auto. Poté, co tam vjedete, čeká na vás jen zaprášená cesta nahoru. Ale opět zde platí krétská klasika. Čím výš jedete, tím krásnější výhledy na vás čekají. Takže foťáky ven a fotit, fotit, fotit. Pomalým tempem se blížíte k plážovému parkovišti.

Evil tip: Jak se budete blížit k parkovišti, uvidíte spoustu zaparkovaných aut přímo na cestě, což evokuje, že parkoviště je úplně plné a vy budete muset jít jen na parkoviště 30 minut. Ale nebojte se. Jeďte dál až na parkoviště a zkontrolujte, jestli se nenajde místo přímo tam. Nám se to takto povedlo a nemuseli jsme parkovat nikterak daleko.

Z parkoviště však vás čeká ještě přibližně hodinová cesta pěšky dolů na pláž. Upřímně přiznávám, že jsme dolů nedošli. Přepadlo nás totiž nesnesitelné vedro (42 °C) a cesta není nikterak ve stínu. Je tedy potřeba dbát na pitný režim a pokrývku hlavy. Na první vyhlídku jsme došli a božský výhled na pláž jsme shlédli. Nicméně tu pekelnou cestu jsme hrdinsky zvládli a mohli si na seznam nejkrásnějších krétských výhledů připsat další položku.

Chania

Poté jsme se již vypravili do našeho cílového města Chanii, kde nás čekala večerní procházka městem. Město má opět nezapomenutelnou atmosféru a pokud se oprostíte od všech těch naháněčů do restaurací, tak si procházku náramně užijete.

Evil tip: Chania nabízí úchvatný pohled na západ slunce, kdy kotouč zapadá přesně mezi starým majákem a historickým přístavem. Procházku můžete obohatit o promenádu po molu k majáku, odkud je krásný výhled na osvětlený přístav.

Večeři si dopřejte dle vlastních preferencí. Každá restaurace a taverna v postranních uličkách nabízí nevšední zážitek. Ubytování jsme měli zajištěné v hotelu Arkadi.

O předchozím dnu si přečtete zde

Následující den naleznete zde

"Jednou za rok vyjeďte někam, kde jste ještě nebyli."

- Dalajláma -

"Podívej se hluboko do přírody, a pak všechno lépe pochopíš."

- Albert Einstein -

"Největším nepřítelem českého kuchaře je jeho fantazie."

- Zdeněk Pohlreich -

Archiv:

Error validating access token: The session has been invalidated because the user changed their password or Facebook has changed the session for security reasons.

Související příspěvky

Svídnice: Průvodce po městě

Letošní rok konečně nabídl trochu volného času v podobě prodloužených červencových svátků. Takže výlet do mé oblíbené Vratislavi na 5 dní se nabízel sám od sebe. Ale nakonec se pobyt v Polsku obzvláštnil také o jeden den v nedaleké Svídnici, která mě nalákala svou památkou UNESCO.

read more
NaFilM: Národní filmové muzeum

O existenci tohoto muzea jsem doposud neměla žádné ponětí a dozvěděla jsem se o něm úplně náhodou. Když jsme ten den měli zarezervovanou restauraci na Václaváku, shodou okolností jsme do centra dorazili o dvě hodiny dřív. Tak jsme si dali procházku po uličkách a pasážích, když najednou u vchodu do Františkánské zahrady jsme spatřili neonový nápis Na FilM! Stylizovaná cedulka hned hlásala, že se jedná o Národní filmové muzeum. Tak jsme se rozhodlí improvizovat, a podívat se, co se ukrývá uvnitř. A nemůžu uvěřit, že jsme o tomto pražském pokladu vůbec nevěděli!

ZOO Łączna: Poznej svět lemurů!

ZOO Łączna byla naší úplně první zastávkou na cestě do polské Vratislavi. A není čemu se divit. Až pojedete přes Adršpach, nejde v jeho blízkosti přehlédnout velký billboard se všemi oblíbenými lemury. A jelikož zvířata máme moc rádi, zlákalo nás udělat si tam párminutovou zajížďku na cestě do Svídnice. Navíc by to byla naše první ZOO v Polsku, takže bylo rozhodnuto.